Los Angeles Times
Los Angeles Times
los angeles times, los angeles times crossword puzzle books, los angeles times sunday crossword omnibus, los angeles times subscription, los angeles times crossword, los angeles times newspaper, los angeles times sunday crossword puzzles, los angeles times crossword puzzles, los angeles times app, los angeles times california home book.
Go Back


Free the Animation VR / AR
Play to reveal 3D images and 3D models!
Demonstration A-Frame / Multiplayer
Android app on Google Play
vlrPhone / vlrFilter
Project of very low consumption, radiation and bitrate softphones, with the support of the spatial audio, of the frequency shifts and of the ultrasonic communications / Multifunction Audio Filter with Remote Control!


Vectors and 3D Models

City Images, Travel Images, Safe Images

Howto - How To - Illustrated Answers


Los Angeles Times
The Los Angeles Times is a daily newspaper which has been published in Los Angeles, California, since 1881. It has the fourth-largest circulation among

View Wikipedia Article

This article's lead section does not adequately summarize key points of its contents. Please consider expanding the lead to provide an accessible overview of all important aspects of the article. Please discuss this issue on the article's talk page. (October 2017)

Los Angeles Times Front page from October 21, 2008Type Daily newspaperOwner(s) Patrick Soon-Shiong
Los Angeles Times Communications LLCPublisher Ross LevinsohnEditor Norman PearlstineFounded December 4, 1881; 136 years ago (1881-12-04) (as Los Angeles Daily Times)Language EnglishHeadquarters 2300 E. Imperial Highway
El Segundo, California 90245Country United StatesCirculation 653,868 Daily
954,010 Sunday[1] (as of March 2013)ISSN 0458-3035 (print)
2165-1736 (web)OCLC number 3638237 Website www.latimes.com
  • Media of the United States
  • List of newspapers

The Los Angeles Times is a daily newspaper which has been published in Los Angeles, California, since 1881. It has the fourth-largest circulation among United States newspapers, and is the largest U.S. newspaper not headquartered on the east coast.[2] The paper is known for its coverage of issues particularly salient to the U.S. west coast, such as immigration trends and natural disasters. It has won more than 40 Pulitzer Prizes for its coverage of these and other issues. As of June 18, 2018, ownership of the paper is controlled by Patrick Soon-Shiong, and the executive editor is Norman Pearlstine.[3]

In the nineteenth century, the paper was known for its civic boosterism and opposition to unions, the latter of which led to the bombing of its headquarters in 1910. The paper's profile grew substantially in the 1960's under publisher Otis Chandler, who adopted a more national focus. In recent decades, the paper's readership has declined and it has been beset by a series of ownership changes, staff reductions, and other controversies. In January 2018, the paper's staff voted to unionize, and in July 2018 the paper moved out of its historic downtown headquarters to a facility near Los Angeles International Airport.

  • 1 History
    • 1.1 Otis era
    • 1.2 Chandler era
    • 1.3 Modern era
      • 1.3.1 Ownership
      • 1.3.2 Editorial changes and staff reductions
      • 1.3.3 Circulation
      • 1.3.4 Internet presence and free weeklies
      • 1.3.5 Other controversies
  • 2 Pulitzer Prizes
  • 3 Competition and rivalry
  • 4 Special editions
    • 4.1 Midwinter and midsummer
      • 4.1.1 Midwinter
      • 4.1.2 Midsummer
    • 4.2 Zoned editions and subsidiaries
  • 5 Features
  • 6 Promotion
    • 6.1 Festival of Books
    • 6.2 Book prizes
  • 7 Book publishing
  • 8 Broadcasting activities
    • 8.1 Stations
  • 9 Notable employees
    • 9.1 Writers and editors
    • 9.2 Cartoonists
    • 9.3 Photographers
  • 10 References
  • 11 Further reading
  • 12 External links
History See also: List of Los Angeles Times publishers Chandler and Otis 1917 Otis era

The Times was first published on December 4, 1881, as the Los Angeles Daily Times under the direction of Nathan Cole Jr. and Thomas Gardiner. It was first printed at the Mirror printing plant, owned by Jesse Yarnell and T.J. Caystile. Unable to pay the printing bill, Cole and Gardiner turned the paper over to the Mirror Company. In the meantime, S. J. Mathes had joined the firm, and it was at his insistence that the Times continued publication. In July 1882, Harrison Gray Otis moved from Santa Barbara to become the paper's editor.[4] Otis made the Times a financial success.

Historian Kevin Starr wrote that Otis was a businessman "capable of manipulating the entire apparatus of politics and public opinion for his own enrichment".[5] Otis's editorial policy was based on civic boosterism, extolling the virtues of Los Angeles and promoting its growth. Toward those ends, the paper supported efforts to expand the city's water supply by acquiring the rights to the water supply of the distant Owens Valley.

Rubble of the L.A. Times building after the 1910 bombing

The efforts of the Times to fight local unions led to the October 1, 1910 bombing of its headquarters, killing twenty-one people. Two union leaders, James and Joseph McNamara, were charged. The American Federation of Labor hired noted trial attorney Clarence Darrow to represent the brothers, who eventually pleaded guilty.

Otis fastened a bronze eagle on top of a high frieze of the new Times headquarters building designed by Gordon Kaufmann, proclaiming anew the credo written by his wife, Eliza: "Stand Fast, Stand Firm, Stand Sure, Stand True."[6][7]

Chandler era

Upon Otis's death in 1917, his son-in-law, Harry Chandler, took control as publisher of the Times. Harry Chandler was succeeded in 1944 by his son, Norman Chandler, who ran the paper during the rapid growth of post-war Los Angeles. Norman's wife, Dorothy Buffum Chandler, became active in civic affairs and led the effort to build the Los Angeles Music Center, whose main concert hall was named the Dorothy Chandler Pavilion in her honor. Family members are buried at the Hollywood Forever Cemetery near Paramount Studios. The site also includes a memorial to the Times Building bombing victims.

Times Newspaper vending machine featuring news of the 1984 Summer Olympics

The fourth generation of family publishers, Otis Chandler, held that position from 1960 to 1980. Otis Chandler sought legitimacy and recognition for his family's paper, often forgotten in the power centers of the Northeastern United States due to its geographic and cultural distance. He sought to remake the paper in the model of the nation's most respected newspapers, notably The New York Times and The Washington Post. Believing that the newsroom was "the heartbeat of the business",[8] Otis Chandler increased the size and pay of the reporting staff and expanded its national and international reporting. In 1962, the paper joined with The Washington Post to form the Los Angeles Times–Washington Post News Service to syndicate articles from both papers for other news organizations. He also toned down the unyielding conservatism that had characterized the paper over the years, adopting a much more centrist editorial stance.

During the 1960s, the paper won four Pulitzer Prizes, more than its previous nine decades combined.

Writing in 2013 about the pattern of newspaper ownership by founding families, Times reporter Michael Hiltzik said that:

The first generations bought or founded their local paper for profits and also social and political influence (which often brought more profits). Their children enjoyed both profits and influence, but as the families grew larger, the later generations found that only one or two branches got the power, and everyone else got a share of the money. Eventually the coupon-clipping branches realized that they could make more money investing in something other than newspapers. Under their pressure the companies went public, or split apart, or disappeared. That's the pattern followed over more than a century by the Los Angeles Times under the Chandler family.[9]

The paper's early history and subsequent transformation was chronicled in an unauthorized history Thinking Big (1977, ISBN 0-399-11766-0), and was one of four organizations profiled by David Halberstam in The Powers That Be (1979, ISBN 0-394-50381-3; 2000 reprint ISBN 0-252-06941-2). It has also been the whole or partial subject of nearly thirty dissertations in communications or social science in the past four decades.[10]

Modern era Los Angeles Times Building, seen from the corner of 1st and Spring streets

The Los Angeles Times was beset in the first decade of the 21st century by a change in ownership, a bankruptcy, a rapid succession of editors, reductions in staff, decreases in paid circulation, the need to increase its Web presence, and a series of controversies.

For two days in 2005, the Times experimented with Wikitorial, the first Wiki by a major news organization to allow readers to combine forces to produce their own editorial pieces. It was shut down after being besieged it with inappropriate material.[citation needed]

The newspaper moved to a new headquarters building in El Segundo, near Los Angeles International Airport, in July 2018.[11][12][13][14]


In 2000, the Times-Mirror Company, publisher of the Times, was purchased by the Tribune Company of Chicago, Illinois, placing the paper in co-ownership with then-WB (now CW)-affiliated KTLA, which Tribune acquired in 1985.[15]

On April 2, 2007, the Tribune Company announced its acceptance of real estate entrepreneur Sam Zell's offer to buy the Chicago Tribune, the Los Angeles Times, and all other company assets. Zell announced that he would sell the Chicago Cubs baseball club. He put up for sale the company's 25 percent interest in Comcast SportsNet Chicago. Until shareholder approval was received, Los Angeles billionaires Ron Burkle and Eli Broad had the right to submit a higher bid, in which case Zell would have received a $25 million buyout fee.[16]

In December 2008, the Tribune Company filed for bankruptcy protection. The bankruptcy was a result of declining advertising revenue and a debt load of $12.9 billion, much of it incurred when the paper was taken private by Zell.[17]

On February 7, 2018, Tronc Inc. agreed to sell the Los Angeles Times along with other southern California properties (San Diego Union Tribune, Hoy) to billionaire biotech investor Patrick Soon-Shiong.[18][19] This purchase by Soon-Shiong through his Nant Capital investment fund is for $500 million, as well as the assumption of $90 million in pension liabilities.[20][21] The sale to Soon-Shiong closed on June 16, 2018.[3]

Editorial changes and staff reductions

John Carroll, former editor of the Baltimore Sun, was brought in to restore the luster of the newspaper. During his reign at the Times he eliminated more than 200 jobs, but despite an operating profit margin of 20 percent, the Tribune executives were unsatisfied with returns, and by 2005 Carroll had left the newspaper. His successor, Dean Baquet, refused to impose the additional cutbacks mandated by the Tribune Company.

Baquet was the first African-American to hold this type of editorial position at a top-tier daily. During Baquet and Carroll's time at the paper, it won 13 Pulitzer Prizes, more than any other paper but The New York Times.[22] However, Baquet was removed from the editorship for not meeting the demands of the Tribune Group—as was publisher Jeffrey Johnson—and was replaced by James O'Shea of the Chicago Tribune. O'Shea himself left in January 2008 after a budget dispute with publisher David Hiller.

The paper's content and design style was overhauled several times in attempts to increase circulation. In 2000, a major change reorganized the news sections (related news was put closer together) and changed the "Local" section to the "California" section with more extensive coverage. Another major change in 2005 saw the Sunday "Opinion" section retitled the Sunday "Current" section, with a radical change in its presentation and featured columnists. There were regular cross-promotions with Tribune-owned television station KTLA to bring evening-news viewers into the Times fold.

The paper reported on July 3, 2008, that it planned to cut 250 jobs by Labor Day and reduce the number of published pages by 15 percent.[23][24] That included about 17 percent of the news staff, as part of the newly private media company's mandate to reduce costs. "We've tried to get ahead of all the change that's occurring in the business and get to an organization and size that will be sustainable," Hiller said.[citation needed]

In January 2009, the Times increased its single-copy price from 50 to 75 cents[25] and eliminated the separate California/Metro section, folding it into the front section of the newspaper. The Times also announced seventy job cuts in news and editorial, or a 10 percent cut in payroll.[26]

In September 2015, in an apparent struggle over localized versus corporate control,[27] Austin Beutner, the publisher and chief executive, was replaced by Timothy E. Ryan.[28]

On October 5, 2015, Poynter Institute reported that "'At least 50' editorial positions will be culled from the Los Angeles Times" through a buyout.[29] On this subject, the Los Angeles Times reported with foresight: "For the 'funemployed,' unemployment is welcome."[30] Nancy Cleeland,[31] who took O'Shea's buyout offer, did so because of "frustration with the paper's coverage of working people and organized labor"[32] (the beat that earned her Pulitzer[31]). She speculated that the paper's revenue shortfall could be reversed by expanding coverage of economic justice topics, which she believed were increasingly relevant to Southern California; she cited the paper's attempted hiring of a "celebrity justice reporter" as an example of the wrong approach.[32]

On August 21, 2017, Ross Levinsohn, then aged 54, was named publisher and CEO, replacing Davan Maharaj, who had been both publisher and editor.[33]

On June 16, 2018, the same day the sale to Patrick Soon-Shiong closed, Norman Pearlstine was named executive editor.[3]


On January 19, 2018, employees of the news department voted 248–44 in a National Labor Relations Board election to be represented by the NewsGuild-CWA.[34] The vote came despite aggressive opposition from the paper’s management team, reversing more than a century of anti-union sentiment at one of the biggest newspapers in the country.


The Times's reported daily circulation in October 2010 was 600,449,[35] down from a peak of 1,225,189 daily and 1,514,096 Sunday in April 1990.[36][37]

Some attributed the drop in circulation to the increasing availability of alternate methods of obtaining news, such as the Internet, cable TV and radio[citation needed]. Others believed that the drop was due to the retirement of circulation director Bert Tiffany. Still others thought the decline was a side effect of a succession of short-lived editors who were appointed by publisher Mark Willes after publisher Otis Chandler relinquished day-to-day control in 1995.[8] Willes, the former president of General Mills, was criticized for his lack of understanding of the newspaper business, and was derisively referred to by reporters and editors as The Cereal Killer.[38]

Abandoned Los Angeles Times vending machine in Covina, California, in 2011

Other reasons offered for the circulation drop included an increase in the single-copy price from 25 cents to 50 cents[39] and a rise in the proportion of readers preferring to read the online version instead of the print version.[40] Editor Jim O'Shea, in an internal memo announcing a May 2007, mostly voluntary, reduction in force, characterized the decrease in circulation as an "industry-wide problem" which the paper had to counter by "growing rapidly on-line," "break news on the Web and explain and analyz it in our newspaper."[41]

In early 2006, the Times closed its San Fernando Valley printing plant, leaving press operations to the Olympic plant and to Orange County. Also in 2006, the Times announced its circulation had fallen to 851,532, down 5.4 percent from 2005. The Times's loss of circulation was the largest of the top ten newspapers in the U.S.[42]

Despite the circulation decline, many in the media industry lauded the newspaper's effort to decrease its reliance on "other-paid" circulation in favor of building its "individually paid" circulation base—which showed a marginal increase in a circulation audit. This distinction reflected the difference between, for example, copies distributed to hotel guests free of charge (other-paid) versus subscriptions and single-copy sales (individually paid).[citation needed]

Internet presence and free weeklies

In December 2006, a team of Times reporters delivered management with a critique of the paper's online news efforts known as the Spring Street Project.[43] The report, which condemned the Times as a "web-stupid" organization,"[43] was followed by a shakeup in management of the paper's website,[44] www.latimes.com, and a rebuke of print staffers who had assertedly "treated change as a threat."[45]

On July 10, 2007, Times launched a local Metromix site targeting live entertainment for young adults.[46] A free weekly tabloid print edition of Metromix Los Angeles followed in February 2008; the publication was the newspaper's first stand-alone print weekly.[47] In 2009, the Times shut down Metromix and replaced it with Brand X, a blog site and free weekly tabloid targeting young, social networking readers.[48] Brand X launched in March 2009; the Brand X tabloid ceased publication in June 2011 and the website was shut down the following month.[49]

In May 2018, the Times blocked access to its online edition from most of Europe because of the European Union's General Data Protection Regulation.[50][51]

Other controversies

It was revealed in 1999 that a revenue-sharing arrangement was in place between the Times and Staples Center in the preparation of a 168-page magazine about the opening of the sports arena. The magazine's editors and writers were not informed of the agreement, which breached the Chinese wall that traditionally has separated advertising from journalistic functions at American newspapers. Publisher Mark Willes also had not prevented advertisers from pressuring reporters in other sections of the newspaper to write stories favorable to their point of view.[52]

The Los Angeles Times building

Michael Kinsley was hired as the Opinion and Editorial (Op-Ed) Editor in April 2004 to help improve the quality of the opinion pieces. His role was controversial, as he forced writers to take a more decisive stance on issues. In 2005, he created a Wikitorial, the first Wiki by a major news organization. Although it failed, readers could combine forces to produce their own editorial pieces. He resigned later that year.

The Times drew fire for a last-minute story before the 2003 California recall election alleging that gubernatorial candidate Arnold Schwarzenegger groped scores of women during his movie career. Columnist Jill Stewart wrote on the American Reporter website that the Times did not do a story on allegations that former Governor Gray Davis had verbally and physically abused women in his office and that the Schwarzenegger story relied on a number of anonymous sources. Further, she said, four of the six alleged victims were not named. She also said that in the case of the Davis allegations, the Times decided against printing the Davis story because of its reliance on anonymous sources.[53][54] The American Society of Newspaper Editors said that the Times lost more than 10,000 subscribers because of the negative publicity surrounding the Schwarzenegger article.[55]

On November 12, 2005, new Op-Ed Editor Andrés Martinez announced the dismissal of liberal op-ed columnist Robert Scheer and conservative editorial cartoonist Michael Ramirez.[citation needed]

The Times has also come under controversy for its decision to drop the weekday edition of the Garfield comic strip in 2005, in favor of a hipper comic strip Brevity, while retaining the Sunday edition. Garfield was dropped altogether shortly thereafter.[56]

Following the Republican Party's defeat in the 2006 mid-term elections, an Opinion piece published on November 19, 2006, by Joshua Muravchik, a leading neoconservative and a resident scholar at the conservative American Enterprise Institute, was titled BOMB IRAN. The article shocked some readers, with its hawkish comments in support of more unilateral action by the United States, this time against Iran.[57]

On March 22, 2007, editorial page editor Andrés Martinez resigned following an alleged scandal centering on his girlfriend's professional relationship with a Hollywood producer who had been asked to guest edit a section in the newspaper.[58] In an open letter written upon leaving the paper, Martinez criticized the publication for allowing the Chinese Wall between the news and editorial departments to be weakened, accusing news staffers of lobbying the opinion desk.[59]

Further information: Andrés_Martinez_(editor) § .22Grazergate.22_Controversy

In November 2017, Walt Disney Studios blacklisted the Times from attending press screenings of its films, in retaliation for September 2017 reportage by the paper on Disney's political influence in the Anaheim area. The company considered the coverage to be "biased and inaccurate". As a sign of condemnation and solidarity, a number of major publications and writers, including The New York Times, Boston Globe critic Ty Burr, Washington Post blogger Alyssa Rosenberg, and the websites The A.V. Club and Flavorwire, announced that they would boycott press screenings of future Disney films. The National Society of Film Critics, Los Angeles Film Critics Association, New York Film Critics Circle, and Boston Society of Film Critics jointly announced that Disney's films would be ineligible for their respective year-end awards unless the decision was reversed, condemning the decision as being "antithetical to the principles of a free press and a dangerous precedent in a time of already heightened hostility towards journalists". On November 7, 2017, Disney reversed its decision, stating that the company "had productive discussions with the newly installed leadership at the Los Angeles Times regarding our specific concerns".[60][61][62]

Pulitzer Prizes Partial front page of the Los Angeles Times for Monday, April 24, 1922, displaying coverage of a Ku Klux Klan raid in an L.A. suburb

Through 2014, the Times had won 41 Pulitzers, including four in editorial cartooning, and one each in spot news reporting for the 1965 Watts Riots and the 1992 Los Angeles riots.[63]

  • The Los Angeles Times received the 1984 Pulitzer Prize for Public Service for the newspaper series "Latinos".[64]
  • Times sportswriter Jim Murray won a Pulitzer in 1990.
  • Times investigative reporters Chuck Philips and Michael Hiltzik won the Pulitzer in 1999[65] for a year-long series that exposed corruption in the music business.[66]
  • Times journalist David Willman won the 2001 Pulitzer Prize for Investigative Reporting; the organization cited "his pioneering expose of seven unsafe prescription drugs that had been approved by the Food and Drug Administration, and an analysis of the policy reforms that had reduced the agency's effectiveness."[67] In 2004, the paper won five prizes, which is the third-most by any paper in one year (behind The New York Times in 2002 (7) and The Washington Post in 2008 (6)).
  • Times reporters Bettina Boxall and Julie Cart won a Pulitzer Prize for Explanatory Reporting in 2009 "for their fresh and painstaking exploration into the cost and effectiveness of attempts to combat the growing menace of wildfires across the western United States."[68]
  • In 2011 Barbara Davidson was awarded the Pulitzer Prize for Feature Photography "for her intimate story of innocent victims trapped in the city's crossfire of deadly gang violence."[69]
  • In 2016, the Times won the breaking news Pulitzer prize for its coverage of the mass shooting in San Bernardino, California.[70]
Competition and rivalry

In the 19th century, the chief competition to the Times was the Los Angeles Herald, followed by the smaller Los Angeles Tribune. In December 1903, newspaper magnate William Randolph Hearst began publishing the Los Angeles Examiner as a direct morning competitor to the Times.[71] In the 20th century, the Los Angeles Express was an afternoon competitor, as was Manchester Boddy's Los Angeles Daily News, a Democratic newspaper.[72]

By the mid-1940s, the Times was the leading newspaper in terms of circulation in the Los Angeles metropolitan area. In 1948, it launched the Los Angeles Mirror, an afternoon tabloid, to compete with both the Daily News and the merged Herald-Express. In 1954, the Mirror absorbed the Daily News. The combined paper, the Mirror-News, ceased publication in 1962, when the Hearst afternoon Herald-Express and the morning Los Angeles Examiner merged to become the Herald-Examiner.[73] The Herald-Examiner published its last number in 1989. In 2014, the Los Angeles Register, published by Freedom Communications, then-parent company of the Orange County Register was launched as a daily newspaper to compete with the Times. By late September of the same year, the Los Angeles Register was folded.

Special editions Midwinter and midsummer Midwinter

For 69 years, from 1885[74] until 1954, the Times issued on New Year's Day a special annual Midwinter Number or Midwinter Edition that extolled the virtues of Southern California. At first it was called the "Trade Number," and in 1886 it featured a special press run of "extra scope and proportions"; that is, "a twenty-four-page paper, and we hope to make it the finest exponent of this country that ever existed."[75] Two years later, the edition had grown to "forty-eight handsome pages (9x15 inches), stitched for convenience and better preservation," was "equivalent to a 150-page book."[76] The last use of the phrase Trade Number was in 1895, when the edition had grown to thirty-six pages split among three separate sections.[77]

The Midwinter Number drew acclamations from other newspapers, including this one from the Kansas City Star in 1923:

.mw-parser-output .templatequote{overflow:hidden;margin:1em 0;padding:0 40px}.mw-parser-output .templatequote .templatequotecite{line-height:1.5em;text-align:left;padding-left:1.6em;margin-top:0}

It is made up of five magazines with a total of 240 pages – the maximum size possible under the postal regulations. It goes into every detail of information about Los Angeles and Southern California that the heart could desire. It is virtually a cyclopedia on the subject. It drips official statistics. In addition it verifies the statistics with a profusion of illustration. . . . it is a remarkable combination of guidebook and travel magazine.[78]

In 1948 the Midwinter Edition, as it was then called, had grown to "7 big picture magazines in beautiful rotogravure reproduction."[79] The last mention of the Midwinter Edition was in a Times advertisement on January 10, 1954.[80]


Between 1891 and 1895, the Times also issued a similar Midsummer Number, the first one with the theme "The Land and Its Fruits".[81] Because of its issue date in September, the edition was in 1891 called the Midsummer Harvest Number.[82]

Zoned editions and subsidiaries Main article: Los Angeles Times suburban sections Front page of the debut (March 25, 1903) issue of the short-lived The Wireless, published in Avalon.[83]

In 1903, the Pacific Wireless Telegraph Company established a radiotelegraph link between the California mainland and Santa Catalina Island. In the summer of that year, the Times made use of this link to establish a local daily paper, based in Avalon, called The Wireless, which featured local news plus excerpts which had been transmitted via Morse code from the parent paper.[84] However, this effort apparently survived for only a little more than one year.[85]

In the 1990s, the Times published various editions catering to far-flung areas. Editions included those from the San Fernando Valley, Ventura County, Inland Empire, Orange County, San Diego County & a "National Edition" that was distributed to Washington, D.C. and the San Francisco Bay Area. The National Edition was closed in December 2004.

Some of these editions[quantify] were folded into Our Times, a group of community supplements included in editions of the regular Los Angeles Metro newspaper.[citation needed]

A subsidiary, Times Community Newspapers, publishes the Burbank Leader, Coastline Pilot of Laguna Beach, Daily Pilot of Newport Beach and Costa Mesa, Glendale News-Press, Huntington Beach Independent and La Cañada Valley Sun.[86][87] From 2011 to 2013, the Times had also published the Pasadena Sun.[88]


Among the Times' staff are columnists Steve Lopez and Patt Morrison, food critic Jonathan Gold, television critic Mary McNamara and film critic Kenneth Turan. Sports columnists include Bill Plaschke, who is also a panelist on ESPN's Around the Horn, and Helene Elliott, the first female sportswriter to be inducted into the Hockey Hall of Fame.

One of the Times' features is "Column One", a feature that appears daily on the front page to the left-hand side. Established in September 1968, it is a place for the weird and the interesting; in the How Far Can a Piano Fly? (a compilation of Column One stories) introduction, Patt Morrison writes that the column's purpose is to elicit a "Gee, that's interesting, I didn't know that" type of reaction.

The Times also embarked on a number of investigative journalism pieces. A series in December 2004 on the King/Drew Medical Center in Los Angeles led to a Pulitzer Prize and a more thorough coverage of the hospital's troubled history. Lopez wrote a five-part series on the civic and humanitarian disgrace of Los Angeles' Skid Row, which became the focus of a 2009 motion picture, The Soloist. It also won 62 awards at the SND awards.

From 1967 to 1972, the Times produced a Sunday supplement called West magazine. West was recognized for its art design, which was directed by Mike Salisbury (who later went on to become art director of Rolling Stone magazine).[89] From 2000 to 2012, the Times published the Los Angeles Times Magazine, which started as a weekly and then became a monthly supplement. The magazine focused on stories and photos of people, places, style, and other cultural affairs occurring in Los Angeles and its surrounding cities and communities. Since 2014, The California Sunday Magazine has been included in the Sunday L.A. Times edition.

Promotion Festival of Books 2009 Los Angeles Times Festival of Books on the UCLA campus

In 1996, the Times started the annual Los Angeles Times Festival of Books, in association with the University of California, Los Angeles. It has panel discussions, exhibits, and stages during two days at the end of April each year.[90] In 2011, the Festival of Books was moved to the University of Southern California.[91]

Book prizes Main article: Los Angeles Times Book Prize

Since 1980, the Times has awarded annual book prizes. The categories are now biography, current interest, fiction, first fiction, history, mystery/thriller, poetry, science and technology, and young adult fiction. In addition, the Robert Kirsch Award is presented annually to a living author with a substantial connection to the American West whose contribution to American letters deserves special recognition".[92]

Book publishing

The Times Mirror Corporation has also owned a number of book publishers over the years including New American Library, C.V. Mosby, as well as Harry N. Abrams, Matthew Bender, and Jeppesen.[93]

In 1960, Times Mirror of Los Angeles bought the book publisher New American Library known for publishing affordable paperback reprints of classics and other scholarly works.[94] The NAL continued to operate autonomously from New York and within the Mirror Company. And in 1983 Odyssey Partners and Ira J. Hechler bought NAL from the Times Mirror Company for over $50 million.[93]

In 1967, Times Mirror acquired C.V. Mosby Company, a professional publisher and merged it over the years with several other professional publishers including Resource Application, Inc., Year Book Medical Publishers, Wolfe Publishing Ltd., PSG Publishing Company, B.C. Decker, Inc., among others. Eventually in 1998 Mosby was sold to Harcourt Brace & Company to form the Elsevier Health Sciences group.[95]

Broadcasting activities Times-Mirror Broadcasting CompanyFormerly KTTV, Inc. (1947-1963)Former type PrivateIndustry Broadcast television
MediaFate Acquired by Argyle Television (sold to New World Communications in 1994)Founded December 1947 (1947-12)Defunct 1993Headquarters Los Angeles, California, United StatesArea served United StatesProducts Broadcast and cable televisionParent The Times-Mirror Company (1947-1963, 1970-1993)
Silent (1963-1970)Website www.latimes.com

The Times-Mirror Company was a founding owner of television station KTTV in Los Angeles, which opened in January 1949. It became that station's sole owner in 1951, after re-acquiring the minority shares it had sold to CBS in 1948. Times-Mirror also purchased a former motion picture studio, Nassour Studios, in Hollywood in 1950, which was then used to consolidate KTTV's operations. Later to be known as Metromedia Square, the studio was sold along with KTTV to Metromedia in 1963.

After a seven-year hiatus from the medium, the firm reactivated Times-Mirror Broadcasting Company with its 1970 purchase of the Dallas Times Herald and its radio and television stations, KRLD-AM-FM-TV in Dallas.[96] The Federal Communications Commission granted an exemption of its cross-ownership policy and allowed Times-Mirror to retain the newspaper and the television outlet, which was renamed KDFW-TV.

Times-Mirror Broadcasting later acquired KTBC-TV in Austin, Texas in 1973;[97] and in 1980 purchased a group of stations owned by Newhouse Newspapers: WAPI-TV (now WVTM-TV) in Birmingham, Alabama; KTVI in St. Louis; WSYR-TV (now WSTM-TV) in Syracuse, New York and its satellite station WSYE-TV (now WETM-TV) in Elmira, New York; and WTPA-TV (now WHTM-TV) in Harrisburg, Pennsylvania.[98] The company also entered the field of cable television, servicing the Phoenix and San Diego areas, amongst others. They were originally titled Times-Mirror Cable, and were later renamed to Dimension Cable Television. Similarly, they also attempted to enter the pay-TV market, with the Spotlight movie network; it wasn't successful and was quickly shut down. The cable systems were sold in the mid-1990s to Cox Communications.

Times-Mirror also pared its station group down, selling off the Syracuse, Elmira and Harrisburg properties in 1986.[99] The remaining four outlets were packaged to a new upstart holding company, Argyle Television, in 1993.[100] These stations were acquired by New World Communications shortly thereafter and became key components in a sweeping shift of network-station affiliations which occurred between 1994–1995.

Stations City of license / market Station Channel
TV / (RF) Years owned Current ownership status Birmingham WVTM-TV 13 (13) 1980–1993 NBC affiliate owned by Hearst Television Los Angeles KTTV 1 11 (11) 1949–1963 Fox owned-and-operated (O&O) St. Louis KTVI 2 (43) 1980–1993 Fox affiliate owned by Tribune Broadcasting Elmira, New York WETM-TV 18 (18) 1980–1986 NBC affiliate owned by Nexstar Media Group Syracuse, New York WSTM-TV 3 (24) 1980–1986 NBC affiliate owned by Sinclair Broadcast Group Harrisburg - Lancaster -
Lebanon - York WHTM-TV 27 (10) 1980–1986 ABC affiliate owned by Nexstar Media Group Austin, Texas KTBC-TV 7 (7) 1973–1993 Fox owned-and-operated (O&O) Dallas - Fort Worth KDFW-TV 2 4 (35) 1970–1993 Fox owned-and-operated (O&O)


  • 1 Co-owned with CBS until 1951 in a joint venture (51% owned by Times-Mirror, 49% owned by CBS);
  • 2 Purchased along with KRLD-AM-FM as part of Times-Mirror's acquisition of the Dallas Times Herald. Times-Mirror sold the radio stations to comply with FCC cross-ownership restrictions.
Notable employees Writers and editors
  • Dean Baquet, editor 2000–07
  • Martin Baron, assistant managing editor 1979-96
  • James Bassett, reporter, editor 1934-71
  • Skip Bayless, sportswriter 1976–78
  • Barry Bearak, reporter 1982–97
  • Jim Bellows (1922–2005), editor 1967–74
  • Sheila Benson, film critic 1981–91
  • Martin Bernheimer, music critic, 1982 Pulitzer Prize for Criticism
  • Bettina Boxall, reporter, 2009 Pulitzer Prize
  • Jeff Brazil, reporter 1993–2000
  • Harry Carr (1877–1936), reporter, columnist, editor
  • John Carroll, editor 2000–05
  • Julie Cart, reporter, 2009 Pulitzer Prize
  • Charles Champlin (1926–2014), film critic 1965–80
  • Michael Cieply, entertainment writer
  • Shelby Coffey III, editor 1989–97
  • K.C. Cole, science writer
  • Michael Connelly, crime reporter, novelist
  • Borzou Daragahi, Beirut bureau chief
  • Manohla Dargis, film critic
  • Meghan Daum, columnist
  • Anthony Day (1933–2007), op-ed writer, editor 1969–89
  • Frank del Olmo (1948–2004), reporter, editor 1970–2004
  • Al Delugach (1925–2015), reporter 1970–89
  • Barbara Demick, Beijing bureau chief, author
  • Robert J. Donovan (1912–2003), Washington bureau chief
  • Mike Downey, columnist 1985–2001
  • Bob Drogin, national political reporter
  • Roscoe Drummond (1902–1983), syndicated columnist
  • E.V. Durling (1893–1957), columnist 1936–39
  • Bill Dwyre, sports editor and columnist 1981–2015
  • William J. Eaton (1930–2005), correspondent 1984–1994
  • Richard Eder (1932–2014), book critic, 1987 Pulitzer Prize for Criticism
  • Gordon Edes, sportswriter 1980–89
  • Helene Elliott, sports columnist
  • Leonard Feather (1914–1994), jazz critic
  • Dexter Filkins, foreign correspondent 1996–99
  • Nikki Finke, entertainment reporter
  • Thomas Francis Ford (1873–1958), member of U.S. Congress, literary and rotogravure editor, only person sent to L.A. City Council by write-in
  • Douglas Frantz, managing editor 2005–07
  • Jeffrey Gettleman, Atlanta bureau chief 1999–2002
  • Jonathan Gold, food writer, 2007 Pulitzer Prize
  • Patrick Goldstein, film columnist 2000–12
  • Carl Greenberg (1908–1984), political writer
  • Joyce Haber, gossip columnist 1966–75
  • Bill Henry (1890–1970), columnist 1939–70
  • Robert Hilburn, music writer, 1970–2005
  • Michael Hiltzik, investigative reporter, 1999 Pulitzer Prize for Beat Reporting
  • Hedda Hopper (1885-1966), Hollywood columnist 1938-66
  • L. D. Hotchkiss (1893–1964), editor 1922–58
  • Pete Johnson, rock critic 1960s
  • David Cay Johnston, reporter 1976–88
  • Philip P. Kerby, 1976 Pulitzer Prize for Criticism
  • Ann Killion, sportswriter 1987-88
  • Grace Kingsley (1874-1962), film columnist 1914-33
  • Michael Kinsley, op-ed page editor 2004-05
  • William Knoedelseder, business writer
  • David Lamb (1940-2016), correspondent 1970–2004
  • David Laventhol (1933–2015), publisher 1989–94
  • David Lazarus, business columnist
  • Rick Loomis, photojournalist, 2007 Pulitzer Prize for Explanatory Reporting
  • Stuart Loory (1937–2015), White House correspondent 1967–71
  • Steve Lopez, columnist
  • Charles Fletcher Lummis (1859–1928), city editor 1884–88
  • Al Martinez (1929–2015), columnist 1984–2009
  • Andres Martinez, op-ed page editor 2004–07
  • Dennis McDougal, reporter 1982–92
  • Usha Lee McFarling, reporter, 2007 Pulitzer Prize for Explanatory Reporting
  • Kristine McKenna, music journalist 1977–98
  • Mary McNamara, TV critic, 2015 Pulitzer Prize for Criticism
  • Doyle McManus, Washington bureau chief
  • Charles McNulty, theater critic
  • Alan Miller, 2003 Pulitzer Prize for National Reporting
  • T. Christian Miller, investigative journalist 1999–2008
  • Kay Mills, editorial writer 1978–91
  • Carolina Miranda, arts and culture critic 2014–present
  • J.R. Moehringer, feature writing, 2000 Pulitzer Prize for Feature Writing
  • Patt Morrison, columnist
  • Suzanne Muchnic, art critic 1978–2009
  • Kim Murphy, assistant managing editor for foreign and national news, 2005 Pulitzer Prize
  • Jim Murray (1919–1998), sports columnist, 1990 Pulitzer Prize for Commentary
  • Sonia Nazario, feature writing, 2003 Pulitzer Prize
  • Dan Neil, columnist, 2004 Pulitzer Prize for Criticism
  • Chuck Neubauer, investigative journalist
  • Ross Newhan, baseball writer 1967–2004
  • Jack Nelson (1929–2009), political reporter, 1960 Pulitzer Prize for Local Reporting in 1960[101]
  • Anne-Marie O'Connor, reporter
  • Nicolai Ouroussoff, architectural critic
  • Scot J. Paltrow, financial journalist 1988–97
  • Olive Percival, columnist
  • Bill Plaschke, sports columnist
  • Michael Parks, foreign correspondent, editor, 1987 Pulitzer Prize for International Reporting
  • Russ Parsons, food writer
  • Mike Penner (1957–2009) (Christine Daniels), sportswriter
  • Chuck Philips, investigative reporter, 1999 Pulitzer Prize for Beat Reporting
  • Michael Phillips, film critic
  • George Ramos (1947–2011), reporter 1978–2003
  • Ruth Reichl, restaurant and food writer 1984–93
  • Rick Reilly, sportswriter 1983–85
  • James Risen, investigative journalist 1984–98
  • Howard Rosenberg, TV critic, 1985 Pulitzer Prize for Criticism
  • Tim Rutten, columnist 1971–2011
  • Ruth Ryon (1944–2014), real-estate writer 1977–2008
  • Morrie Ryskind, feature writer 1960–71
  • Kevin Sack, Pulitzer Prize for National Reporting in 2003
  • Ruben Salazar (1928–1970), reporter, correspondent 1959–70
  • Robert Scheer, national correspondent 1976–93
  • Lee Shippey (1884–1969), columnist 1927–49
  • David Shaw (1943–2005), 1991 Pulitzer Prize for Criticism
  • Gaylord Shaw, reporter, 1978 Pulitzer Prize
  • Gene Sherman (1915–1969), reporter, 1960 Pulitzer Prize
  • Barry Siegel, feature writing, 2002 Pulitzer Prize
  • T. J. Simers, sports columnist 1990–2013
  • Jack Smith (1916–1996), columnist 1953–96
  • Bob Sipchen, editorial writing, 2002 Pulitzer Prize
  • Frank Sotomayor, reporter, editor
  • Bill Stall (1937–2008), editorial writing, 2004 Pulitzer Prize
  • Joel Stein, columnist
  • Jill Stewart, reporter 1984–91
  • Rone Tempest, investigative reporter 1976–2007
  • Kevin Thomas, film critic 1962–2005
  • William F. Thomas (1924–2014), editor 1971–89
  • Hector Tobar, columnist, book critic
  • William Tuohy (1926-2009), foreign correspondent, 1969 Pulitzer Prize for International Reporting
  • Kenneth Turan, film critic
  • Peter Wallsten, national political reporter
  • Matt Weinstock (1903–1970), columnist
  • Kenneth R. Weiss, 2007 Pulitzer Prize for Explanatory Reporting
  • Nick Williams (1906–1992), editor 1958–71
  • David Willman, 2001 Pulitzer Prize for Investigative Reporting
  • Michael Wines, correspondent 1984–88
  • Jules Witcover, Washington correspondent 1970–72
  • Gene Wojciechowski, sportswriter 1986–96
  • Willard Huntington Wright (1888–1939), literary editor
  • Paul Francis Conrad (1924–2010), Pulitzer Prize in 1964, 1971, 1984
  • Ted Rall
  • David Horsey, Pulitzer Prize in 1999, 2003
  • Frank Interlandi (1924–2010)

  • Michael Patrick Ramirez, Pulitzer Prize in 1994, 2008
  • Bruce Russell, Pulitzer Prize in 1946

  • Don Bartletti, Pulitzer Prize in 2003
  • Carolyn Cole, Pulitzer Prize in 2004
  • Rick Corrales (1957–2005), photographer 1981–95
  • Mary Nogueras Frampton, one of the paper's first female photographers
  • Jose Galvez, photographer 1980–92
  • John L. Gaunt, Jr., Pulitzer Prize in 1955

  • Rick Loomis, photojournalist, 2007 Pulitzer Prize
  • Anacleto Rapping, multiple Pulitzer Prizes
  • George Rose, photojournalist 1977–83
  • George Strock, photojournalist of the 1930s
  • Annie Wells, photojournalist 1997–2008
  • Clarence Williams, Pulitzer Prize in 1998

  1. ^ "Total Circ for US Newspapers". Archived from the original on June 11, 2013. Retrieved October 21, 2015. CS1 maint: BOT: original-url status unknown (link)
  2. ^ "The 10 Most Popular Daily Newspapers In The United States". Retrieved October 24, 2017. 
  3. ^ a b c Arango, Tim (2018-06-18). "Norman Pearlstine Named Editor of The Los Angeles Times". The New York Times. Retrieved 2018-06-18. 
  4. ^ "Mirror Acorn, 'Times' Oak," Los Angeles Times, October 23, 1923, page II-1 Access to this link requires the use of a library card.
  5. ^ Starr, Kevin (1985). Inventing the Dream: California Through the Progressive Era. New York: Oxford University Press. p. 228. ISBN 0-19-503489-9. OCLC 11089240. 
  6. ^ Berges, Marshall. The Life and Times of Los Angeles: A Newspaper, A Family and A City. New York: Atheneum. p. 25. 
  7. ^ Clarence Darrow: Biography and Much More from Answers.com at www.answers.com
  8. ^ a b McDougal, Dennis (2002). Privileged Son: Otis Chandler and the Rise and Fall of the L.A. Times Dynasty. Cambridge, Mass.: Da Capo. ISBN 0-306-81161-8. OCLC 49594139. 
  9. ^ Hiltzik, Michael (August 6, 2013). "Washington Post Buy: Can Jeff Bezos Fix Newspapers' Business Model?". Los Angeles Times. Retrieved October 6, 2014. 
  10. ^ ProQuest Dissertation Abstracts. Retrieved June 8, 2007.
  11. ^ Chang, Andrea (April 17, 2018). "L.A. Times will move to 2300 E. Imperial Highway in El Segundo". Los Angeles Times. Retrieved July 19, 2018. 
  12. ^ "Biotech billionaire takes control of the LA Times, names new executive editor". Orange County Register. Associated Press. June 18, 2018. Retrieved July 19, 2018. 
  13. ^ Curwen, Thomas (20 July 2018). "For a brief, shining moment, Times Mirror Square was L.A.'s Camelot". Los Angeles Times. Retrieved 21 July 2018. 
  14. ^ Miranda, Carolina (17 July 2018). "Ugly carpets and green marble: The design of the Los Angeles Times buildings changed along with the city, though not always gracefully". Los Angeles Times. Retrieved 21 July 2018. 
  15. ^ "Tribune called on to sell L.A. Times". CNN. September 18, 2006. Retrieved June 19, 2012. 
  16. ^ "Tribune goes to Zell". Chicago Sun-Times. April 3, 2007. Archived from the original on September 18, 2008. 
  17. ^ James Rainey & Michael A. Hiltzik (December 9, 2008). "Owner of L.A. Times files for bankruptcy". Los Angeles Times. 
  18. ^ Koren, Meg James, James Rufus. "Billionaire Patrick Soon-Shiong reaches deal to buy L.A. Times and San Diego Union-Tribune". latimes.com. Retrieved 2018-02-08. 
  19. ^ "Tronc in Talks to Sell Flagship Los Angeles Times to Billionaire Investor". February 6, 2018. Retrieved February 6, 2018. 
  20. ^ "Tronc Pushes Into Digital Future After Los Angeles Times Sale". February 7, 2018. Retrieved February 7, 2018. 
  21. ^ James, Meg; Chang, Andrea (April 13, 2018). "Patrick Soon-Shiong plans to move Los Angeles Times to new campus in El Segundo". Los Angeles Times. Retrieved 13 April 2018. 
  22. ^ Pappu, Sridhar (March–April 2007). "Reckless Disregard: Dean Baquet on the gutting of the Los Angeles Times". Mother Jones. 
  23. ^ Hiltzik, Michael A. (July 3, 2008). "Los Angeles Times to cut 250 jobs, including 150 from news staff: The newspaper cites falling ad revenue in economic slowdown". Los Angeles Times. 
  24. ^ Politi, Daniel (July 3, 2008). "Today's Papers: "You Have Been Liberated"". Slate.com. 
  25. ^ TJ Sullivan (January 13, 2009). "Los Angeles Times Ups Newsstand Price". Nbclosangeles.com. Retrieved August 8, 2016. 
  26. ^ Roderick, Kevin (January 30, 2009). "Los Angeles Times kills local news section". LA Observed. Retrieved August 8, 2016. 
  27. ^ Ravi Somaiya (September 20, 2015). "A Firing at The Los Angeles Times Focuses Discontent". The New York Times. Retrieved September 21, 2015. 
  28. ^ Somaiya, Ravi (September 8, 2015). "Austin Beutner Ousted as Los Angeles Times Publisher". New York Times. 
  29. ^ Mullin, Benjamin (October 5, 2015). "Tribune Publishing CEO announces buyouts". Poynter. Archived from the original on December 8, 2015. Retrieved August 8, 2016. 
  30. ^ "For the 'funemployed,' unemployment is welcome". LA Times. June 4, 2009. Retrieved August 8, 2016. 
  31. ^ a b E&P Staff (May 28, 2007). "Pulitzer Winner Explains Why She Took 'L.A. Times' Buyout". Editor & Publisher. Nielsen Business Media, Inc. Retrieved May 28, 2007. 
  32. ^ a b Cleeland, Nancy (May 28, 2007). "Why I'm Leaving The L.A. Times". Huffington Post. 
  33. ^ James, Meg (August 21, 2017). "Ross Levinsohn is named the new publisher and CEO of the L.A. Times as top editors are ousted". Retrieved August 21, 2017. 
  34. ^ Ember, Sydney (2018). "Union Is Formed at Los Angeles Times and Publisher Put on Leave". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2018-01-20. 
  35. ^ Bill Cromwell (April 26, 2010). "Like Newspaper Revenue, the Decline in Circ Shows Signs of Slowing". editorandpublisher.com. Archived from the original on October 25, 2010. Retrieved April 26, 2010. 
  36. ^ "The Los Angeles Times' history". Los Angeles Times. ISSN 0458-3035. Retrieved May 15, 2017. 
  37. ^ As told to RJ Smith. "Ripped from the headlines - Los Angeles Magazine". Lamag.com. Retrieved January 12, 2009. 
  38. ^ Shaw, David. "Crossing the Line". Los Angeles Times. Retrieved October 3, 2016. 
  39. ^ Shah, Diane, "The New Los Angeles Times" Columbia Journalism Review 2002, 3.
  40. ^ Rainey, James, "Newspaper Circulation Continues to Fall," Los Angeles Times May 1, 2007: D1.
  41. ^ E&P Staff (May 25, 2007). "California Split: 57 More Job Cuts at 'L.A. Times'". Editor & Publisher. Nielsen Business Media, Inc. Retrieved May 28, 2007. 
  42. ^ Lieberman, David (May 9, 2006). "Newspaper sales dip, but websites gain". USATODAY.com. 
  43. ^ a b Saar, Mayrav (January 26, 2007). "LAT's Scathing Internal Memo. Read It Here". FishbowlLA. mediabistro.com. Archived from the original on October 30, 2007. 
  44. ^ Roderick, Kevin (January 24, 2007). "Times retools on web — again". LA Observed. 
  45. ^ Welch, Matt (January 24, 2007). "Spring Street Project unveiled!". latimes.com. 
  46. ^ "Metromix Makes Cool Debut". latimes.com. July 10, 2007. Retrieved October 3, 2013. 
  47. ^ Ives, Nate (February 13, 2008). "Los Angeles Times Launches Free Weekly". Advertising Age. Retrieved October 3, 2013. 
  48. ^ "Editor announces weekly tabloid aimed at social-networking readers". latimes.com. March 25, 2009. Retrieved October 3, 2013. 
  49. ^ Roderick, Kevin (June 29, 2011). "L.A. Times folds Brand X". LA Observed. Retrieved October 3, 2013. 
  50. ^ http://money.cnn.com/2018/05/25/media/gdpr-news-websites-la-times-tronc/index.html
  51. ^ Newcomb, Alyssa (25 May 2018). "Chicago Tribune, Los Angeles Times block European users due to GDPR". CBS News. NBC Universal. Retrieved 8 June 2018. 
  52. ^ Elder, Sean (November 5, 1999). "Meltdown at the L.A. Times". Salon.com. Retrieved March 26, 2007. 
  53. ^ Stewart, Jill (October 14, 2003). "How the Los Angeles Times Really Decided to Publish its Accounts of Women Who Said They Were Groped". jillstewart.net. Archived from the original on February 1, 2008. 
  54. ^ Cohn, Gary; Hall, Carla; Welkos, Robert W. (October 2, 2003). "Women Say Schwarzenegger Groped, Humiliated Them". The Los Angeles Times. Archived from the original on October 2, 2003. 
  55. ^ "ASNE recognizes Los Angeles Times editor for leadership". ASNE.org. American Society of Newspaper Editors. March 24, 2004. Archived from the original on November 15, 2007. 
  56. ^ Astor, Dave (January 5, 2005). "'L.A. Times' Drops Daily 'Garfield' as the Comic Is Blasted and Praised". Editor & Publisher. Nielsen Business Media, Inc. Archived from the original on January 7, 2005. Retrieved March 26, 2007. 
  57. ^ Muravchik, Joshua (November 19, 2006). "Bomb Iran". Los Angeles Times. Retrieved March 26, 2007. 
  58. ^ Rainey, James (March 22, 2007). "Editor Resigns over Killed Opinion Section". Los Angeles Times. Archived from the original on March 25, 2007. Retrieved March 26, 2007. 
  59. ^ Martinez, Andrés (March 22, 2007). "Grazergate, an Epilogue". Los Angeles Times. Retrieved March 26, 2007. 
  60. ^ Carroll, Rory (2017-11-07). "Disney's blackout of LA Times triggers boycott from media outlets". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-11-07. 
  61. ^ "Why I won't be reviewing 'The Last Jedi,' or any other Disney movie, in advance". Washington Post. Retrieved 2017-11-07. 
  62. ^ Carroll, Rory (2017-11-07). "Disney ends blackout of LA Times after boycott from media outlets". The Guardian. ISSN 0261-3077. Retrieved 2017-11-07. 
  63. ^ "Los Angeles Times – Media Center". Los Angeles Times. January 17, 1994. Retrieved January 12, 2009. 
  64. ^ "The 1984 Pulitzer Prize Winner in Public Service". The Pulitzer Prizes. Retrieved 2018-07-22. 
  65. ^ "1999 Pulitzer Prize winners for beat reporting". Columbia journalism review. Retrieved May 29, 2012. 
  66. ^ Shaw, David (April 13, 1999). "2 Times Staffers Share Pulitzer for Beat Reporting". Los Angeles Times. Retrieved July 30, 2012. 
  67. ^ "The Pulitzer Prizes | Biography". Pulitzer.org. October 18, 1956. Retrieved August 16, 2010. 
  68. ^ "2009 Pulitzer Prizes: Journalism". Reuters. April 20, 2009. Retrieved October 6, 2014. 
  69. ^ "The Pulitzer Prizes | Citation". www.pulitzer.org. Retrieved November 13, 2015. 
  70. ^ "Los Angeles Times". Los Angeles Times. April 18, 2016. Retrieved April 18, 2016. 
  71. ^ "December 1903: Hearst's Examiner comes to L.A". Ulwaf.com. Retrieved October 21, 2012. 
  72. ^ Red Ink, White Lies: The Rise and Fall of Los Angeles Newspapers, 1920–1962 by Rob Leicester Wagner, Dragonflyer Press, 2000.
  73. ^ Leonard Pitt and Dale Pitt, Los Angeles: A to Z, University of California Press, ISBN 0-520-20274-0.
  74. ^ "Harrison Gray Otis Southern California Historical Society". Socalhistory.org. May 25, 2016. Archived from the original on October 2, 2015. Retrieved August 8, 2016. 
  75. ^ "Our Annual Trade Number," Los Angeles Times, December 18, 1886, page 4 Access to this link requires the use of a library card.
  76. ^ "Our Annual Edition," Los Angeles Times, December 21, 1888, page 4 Access to this link requires the use of a library card.
  77. ^ "General Contents," Los Angeles Times, January 1, 1895 Access to this link requires the use of a library card.
  78. ^ Quoted in "Highest Praise Given to 'Times,'" Los Angeles Times, January 28, 1923, page II-12 Access to this link requires the use of a library card.
  79. ^ Display advertisement, Los Angeles Times, December 13, 1947 Access to this link requires the use of a library card.
  80. ^ "Bigger and Better Than Ever," page F-10 Access to this link requires the use of a library card.
  81. ^ "'The Land and Its Fruits' — Our Harvest Number," Los Angeles Times, September 5, 1891, page 6 Access to this link requires the use of a library card.
  82. ^ "Ready Tomorrow," Los Angeles Times, September 4, 1891, page 4 Access to this link requires the use of a library card.
  83. ^ The four pages of the debut March 25, 1903 issue of The Wireless were reproduced on page 11 of the March 27, 1903 Times.
  84. ^ "The Wireless Daily Achieved" by C. E. Howell, The Independent, October 15, 1903, pages 2436-2440.
  85. ^ "Wireless Newspaper, Avalon, Santa Catalina Island" (islapedia.com)
  86. ^ "Los Angeles Times website". latimes.com. April 17, 2014. Retrieved October 6, 2014. 
  87. ^ "Los Angeles Times Community Newspapers Add New Title, Increase Coverage and Circulation with Sunday News-Press & Leader". Los Angeles Times. January 12, 2011. Los Angeles Times Community Newspapers (TCN) include the Glendale News-Press, Burbank Leader, La Cañada Valley Sun, Huntington Beach Independent, Daily Pilot (Costa Mesa, Newport and Irvine) and Laguna Beach Coastline Pilot. TCN newspapers maintain separate editorial and business staffs from that of The Times, and focus exclusively on in-depth local coverage of their respective communities. 
  88. ^ "The Pasadena Sun Publishes Last Issue". Editor & Publisher. July 1, 2013. 
  89. ^ Heller, Steven. "Go West, Young Art Director," Design Observer (Sept. 23, 2008).
  90. ^ "Los Angeles Times Festival of Books". Retrieved October 6, 2014. 
  91. ^ rebecca Buddingh (September 26, 2010). "L.A. Times fair comes to USC". Daily Trojan. University of Southern California. Retrieved October 21, 2012. 
  92. ^ "Los Angeles Times Book Prizes home page". Retrieved October 6, 2014. 
  93. ^ a b McDowell, Edwin (August 11, 1983). "Times Mirror is Selling New American Library". The New York Times. Retrieved October 3, 2015. 
  94. ^ Korda, Michael (1999). Another life : a memoir of other people (1st ed.). New York: Random House. p. 103. ISBN 0679456597. 
  95. ^ "Mosby Company History". Elsevier. Retrieved October 3, 2015. 
  96. ^ Storch, Charles (June 27, 1986). "Times Mirror Selling Dallas Times Herald". Chicago Tribune. Retrieved June 26, 2012. 
  97. ^ "Johnson family sells Austin TV."[permanent dead link] Broadcasting, September 4, 1972, pg. 6.
  98. ^ "Times Mirror's deal for Newhouse's TVs gets FCC approval."[permanent dead link] Broadcasting, March 31, 1980, pg. 30.
  99. ^ "Changing hands: Proposed."[permanent dead link] Broadcasting, September 30, 1985, pg. 109.
  100. ^ "Times Mirror set to sell four TV'." Archived June 9, 2015, at WebCite Broadcasting and Cable, March 22, 1993, pg. 7.
  101. ^ 1960 Winners, The Pulitzer Prizes
Further reading
  • Ainsworth, Edward Maddin (c. 1940). History of Los Angeles Times. 
  • Berges, Marshall (1984). The life and Times of Los Angeles: A newspaper, a family, and a city. New York: Atheneum. ISBN 0689114273. 
  • Gottlieb, Robert; Wolt, Irene (1977). Thinking big : the story of the Los Angeles times, its publishers, and their influence on Southern California. New York: Putnam. 
  • Halberstam, David (1979). The Powers That Be. New York: Knopf. ISBN 0394503813. 
  • Hart, Jack R. (1981). The information empire: The rise of the Los Angeles Times and the Times Mirror Corporation. Washington, D.C.: University Press of America. ISBN 0819115800. 
  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 183–91
  • Prochnau, William (January–February 2000). "The State of The American Newspaper: Down and Out in L.A." American Journalism Review. College Park: University of Maryland Foundation. 
External links Wikimedia Commons has media related to Los Angeles Times.
  • Greater Los Angeles portal
  • Journalism portal
  • Official website
  • Los Angeles Times Archives (1881 to present)
  • Los Angeles Times Photographic Archive ca. 1918-1990 (Charles E. Young Research Library, UCLA-Finding Aid)
  • Article for the Los Angeles Beat about the Los Angeles Times guided tour
  • Los Angeles Times at the Wayback Machine (archived December 21, 1996)
  • Los Angeles Times Photographic Archive (UCLA Library Digital Collections)
  • Los Angeles Times Photographic Archive (UCLA Library Guide)
  • v
  • t
  • e
Pulitzer Prize for Breaking News Reporting (1985–2000)
  • Thomas Turcol (1985)
  • Edna Buchanan (1986)
  • Akron Beacon Journal (1987)
  • Alabama Journal/Lawrence Eagle-Tribune (1988)
  • Louisville Courier-Journal (1989)
  • San Jose Mercury News (1990)
  • Miami Herald (1991)
  • Newsday (1992)
  • Los Angeles Times (1993)
  • New York Times (1994)
  • Los Angeles Times (1995)
  • Robert D. McFadden (1996)
  • Newsday (1997)
  • Los Angeles Times (1998)
  • Hartford Courant (1999)
  • Denver Post (2000)
  • Complete list
  • (1985–2000)
  • (2001–2025)

* From 1985 to 1990: Pulitzer Prize for General News Reporting; From 1991 to 1997: Pulitzer Prize for Spot News Reporting; From 1998 to present: Pulitzer Prize for Breaking News Reporting

  • v
  • t
  • e
Pulitzer Prize for Breaking News Reporting (2001–2025)
  • Miami Herald (2001)
  • Wall Street Journal (2002)
  • Eagle-Tribune (2003)
  • Los Angeles Times (2004)
  • Star-Ledger (2005)
  • Times-Picayune (2006)
  • Oregonian (2007)
  • Washington Post (2008)
  • New York Times (2009)
  • Seattle Times (2010)
  • The Tuscaloosa News (2012)
  • The Denver Post (2013)
  • The Boston Globe (2014)
  • The Seattle Times (2015)
  • Los Angeles Times (2016)
  • East Bay Times (2017)
  • The Press Democrat (2018)
  • Complete list
  • (1985–2000)
  • (2001–2025)
  • v
  • t
  • e
Pulitzer Prize for Public Service1918–1925
  • New York Times (1918)
  • Milwaukee Journal (1919)
  • Boston Post (1921)
  • New York World (1922)
  • Memphis Commercial Appeal (1923)
  • New York World (1924)
  • Columbus Enquirer Sun (1926)
  • Canton Daily News (1927)
  • Indianapolis Times (1928)
  • New York Evening World (1929)
  • Atlanta Constitution (1931)
  • Indianapolis News (1932)
  • New York World-Telegram (1933)
  • Medford Mail Tribune (1934)
  • The Sacramento Bee (1935)
  • Cedar Rapids Gazette (1936)
  • St. Louis Post-Dispatch (1937)
  • Bismarck Tribune (1938)
  • Miami Daily News (1939)
  • Waterbury Republican & American (1940)
  • St. Louis Post-Dispatch (1941)
  • Los Angeles Times (1942)
  • Omaha World-Herald (1943)
  • New York Times (1944)
  • Detroit Free Press (1945)
  • Scranton Times (1946)
  • Baltimore Sun (1947)
  • St. Louis Post-Dispatch (1948)
  • Nebraska State Journal (1949)
  • Chicago Daily News and St. Louis Post-Dispatch (1950)
  • Miami Herald and Brooklyn Eagle (1951)
  • St. Louis Post-Dispatch (1952)
  • Whiteville News Reporter (1953)
  • Newsday (1954)
  • Columbus Ledger and Sunday Ledger-Enquirer (1955)
  • Watsonville Register-Pajaronian (1956)
  • Chicago Daily News (1957)
  • Arkansas Gazette (1958)
  • Utica Observer-Dispatch and Utica Daily Press (1959)
  • Los Angeles Times (1960)
  • Amarillo Globe-Times (1961)
  • Panama City News-Herald (1962)
  • Chicago Daily News (1963)
  • St. Petersburg Times (1964)
  • Hutchinson News (1965)
  • Boston Globe (1966)
  • Milwaukee Journal (1967)
  • Riverside Press-Enterprise (1968)
  • Los Angeles Times (1969)
  • Newsday (1970)
  • Winston-Salem Journal (1971)
  • The New York Times (1972)
  • Washington Post (1973)
  • Newsday (1974)
  • Boston Globe (1975)
  • Anchorage Daily News (1976)
  • Lufkin Daily News (1977)
  • Philadelphia Inquirer (1978)
  • Point Reyes Light (1979)
  • Gannett News Service (1980)
  • Charlotte Observer (1981)
  • Detroit News (1982)
  • Jackson Clarion-Ledger (1983)
  • Los Angeles Times (1984)
  • Fort Worth Star-Telegram (1985)
  • Denver Post (1986)
  • Pittsburgh Press (1987)
  • Charlotte Observer (1988)
  • Anchorage Daily News (1989)
  • Washington Daily News / Philadelphia Inquirer (1990)
  • Des Moines Register (1991)
  • Sacramento Bee (1992)
  • Miami Herald (1993)
  • Akron Beacon Journal (1994)
  • Virgin Islands Daily News (1995)
  • News & Observer (1996)
  • New Orleans Times-Picayune (1997)
  • Grand Forks Herald (1998)
  • Washington Post (1999)
  • Washington Post (2000)
  • Oregonian (2001)
  • New York Times (2002)
  • Boston Globe (2003)
  • New York Times (2004)
  • Los Angeles Times (2005)
  • Biloxi Sun Herald / New Orleans Times-Picayune (2006)
  • Wall Street Journal (2007)
  • Washington Post (2008)
  • Las Vegas Sun (2009)
  • Bristol Herald Courier (2010)
  • Los Angeles Times (2011)
  • The Philadelphia Inquirer (2012)
  • Sun-Sentinel (2013)
  • The Washington Post and The Guardian (2014)
  • The Post and Courier (2015)
  • Associated Press (2016)
  • New York Daily News and ProPublica (2017)
  • Complete list
  • (1918–1925)
  • (1926–1950)
  • (1951–1975)
  • (1976–2000)
  • (2001–2025)
Authority control
  • WorldCat Identities
  • GND: 4168169-1
  • VIAF: 202141017

Front Page, 1881-2003
Front Page, 1881-2003
A new book of historical front pages from the Los Angeles Times. Includes a CD-ROM with the complete text of each top story appearing on page one.

Click Here to view in augmented reality

Los Angeles Times Sunday Crossword Omnibus, Volume 7 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Omnibus, Volume 7 (The Los Angeles Times)
200 Teasers from Tinseltown!The crossword puzzle fans of Southern California aren't just sun worshipers...their pun worshipers! Renowned for their trademark wit and wordplay, puzzlemakers Sylvia Bursztyn and Barry Tunick have written over 1, 450 Sunday crosswords for the Los Angeles Times over the past 30 years. Now you can enjoy 200 of their latest pun-tastic Sunday Crosswords in this super-sized omnibus.Random House Puzzles & Games features the brand names and authors that puzzle fans know and trust. Whether you prefer relaxing, easy puzzles or puzzles of pencil-breaking difficulty, you'll find them here. Our crosswords, word games, cryptics, crostics, kids' puzzles, and puzzle reference books will intrigue, stimulate, and challenge the puzzle solver in everyone. Difficulty: MediumStyle: Contemporary

Click Here to view in augmented reality


Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 29 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 29 (The Los Angeles Times)
The latest addition to the successful Los Angeles Times Sunday Crossword series from Random House Puzzles & Games! Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 29, includes 50 new pun-filled puzzles. The puzzles inside are large and Sunday-size, and are sure to appeal to dedicated puzzlers and to casual crossword consumers alike.

Click Here to view in augmented reality


Los Angeles Times Sunday Crossword Omnibus, Volume 6 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Omnibus, Volume 6 (The Los Angeles Times)
The latest compilation of 200 fun-filled, pun-filled puzzles from the pages of the Los Angeles Times. Edited with care by renowned puzzlers Sylvia Bursztyn and Barry Tunick, who have been puzzle-writing partners since 1980 and have written nearly 1,500 Sunday crosswords for the Los Angeles Times.

Click Here to view in augmented reality


Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 25 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 25 (The Los Angeles Times)
Sylvia Bursztyn and Barry Tunick have been collaborating on puzzle construction for 25 years. Each of these contemporary puzzles is filled with humor, wit, and plenty of puns. Casual solvers and serious puzzle addicts will find common ground here.[Difficulty: MediumStyle: Contemporary]

Click Here to view in augmented reality


Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 27 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 27 (The Los Angeles Times)
The latest volume of the successful LA Times Sunday Crossword Puzzles series. • Sylvia Bursztyn and Barry Tunick are renowned for their trademark wit and wordplay.• 50 new pun-filled puzzles• Large, Sunday-size puzzles

Click Here to view in augmented reality


Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 23 (The Los Angeles Times)
Los Angeles Times Sunday Crossword Puzzles, Volume 23 (The Los Angeles Times)
·50 contemporary, pun-filled Sunday-size puzzles·A tradition of over 20 years of newspaper success·A history of over 20 successful volumes

Click Here to view in augmented reality




WhmSoft Moblog
Copyright (C) 2006-2020 WhmSoft
All Rights Reserved