Reuters
Reuters
reuters, reuteri, router, reuters wifi, reuters.com, reuters news app, reuters news, reuters app, reuters soap, reuters our world now, reuters kindle.
 
 
 
 
 
 
Go Back

Smartphone









Free the Animation VR / AR
Play to reveal 3D images and 3D models!
Demonstration A-Frame / Multiplayer
Android app on Google Play
 
vlrPhone / vlrFilter
Project of very low consumption, radiation and bitrate softphones, with the support of the spatial audio, of the frequency shifts and of the ultrasonic communications / Multifunction Audio Filter with Remote Control!



 

Vectors and 3D Models

City Images, Travel Images, Safe Images

Howto - How To - Illustrated Answers

 

Reuters
Reuters (/ˈrɔɪtərz/) is an international news agency headquartered in London, United Kingdom. It is a division of Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters

View Wikipedia Article

This article is about the Reuters news agency. For the current parent company, see Thomson Reuters. For the former parent company prior to its 2008 acquisition by The Thomson Corporation, see Reuters Group.

Reuters Reuters Building, Canary Wharf, LondonType DivisionIndustry News agencyFounded October 1851; 166 years ago (1851-10)Founder Paul ReuterHeadquarters Canary Wharf, London, England, U.K.[1]Key people Stephen J. Adler (CEO)Parent Thomson ReutersWebsite agency.reuters.com (B2B) www.reuters.com (B2C) Paul Reuter, the founder, by Nadar, c. 1865

Reuters (/ˈrɔɪtərz/) is an international news agency headquartered in London, United Kingdom. It is a division of Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by the Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, making up the media division. Reuters transmits news in English, French, German, Italian, Spanish, Portuguese, Russian, Urdu, Arabic, Japanese, Korean, and Chinese. It was established in 1851.

Contents
  • 1 History
    • 1.1 Nineteenth century
    • 1.2 1900s
    • 1.3 2000s
  • 2 Journalists
    • 2.1 Fatalities
  • 3 Criticism and controversy
    • 3.1 Policy of objective language
    • 3.2 Climate change reporting
    • 3.3 Photograph controversies
    • 3.4 Accusations of pro–Fernando Henrique Cardoso bias
  • 4 See also
  • 5 References
  • 6 Further reading
  • 7 External links
History Nineteenth century

The Reuter agency was established in 1851 by Paul Julius Reuter in Britain at the London Royal Exchange. Paul Reuter worked at a book-publishing firm in Berlin and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions in 1848. These publications brought much attention to Reuter, who in 1850 developed a prototype news service in Aachen using homing pigeons and electric telegraphy from 1851 on in order to transmit messages between Brussels and Aachen [2], in what today is Aachen's Reuters House.

Upon moving to England, he founded Reuter's Telegram Company in 1851. Headquartered in London, the company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms.[2] The first newspaper client to subscribe was the London Morning Advertiser in 1858.[2][3] Afterwards more newspapers signed up, with Britannica Encyclopedia writing that "the value of Reuters to newspapers lay not only in the financial news it provided but in its ability to be the first to report on stories of international importance."[2] Reuter's agency built a reputation in Europe and the rest of the world as the first to report news scoops from abroad.[4] Reuters was the first to report Abraham Lincoln's assassination in Europe, for instance, in 1865.[2][4] In 1872, Reuters expanded into the far east, followed by South America in 1874. Both expansions were made possible by advances in overland telegraphs and undersea cables.[4] In 1883, Reuters began transmitting messages electrically to London newspapers.[4]

1900s

In 1923, Reuters began using radio to transmit news internationally, a pioneering act.[4] In 1925, The Press Association (PA) of Great Britain acquired a majority interest in Reuters, and full ownership some years later.[2] During the world wars, The Guardian reported that Reuters "came under pressure from the British government to serve national interests. In 1941 Reuters deflected the pressure by restructuring itself as a private company." The new owners formed the Reuters Trust.[4] In 1941, the PA sold half of Reuters to the Newspaper Proprietors' Association, and co-ownership was expanded in 1947 to associations that represented daily newspapers in New Zealand and Australia.[2] The Reuters Trust Principles were put in place to maintain the company's independence.[1] At that point, Reuters had become "one of the world's major news agencies, supplying both text and images to newspapers, other news agencies, and radio and television broadcasters."[2] Also at that point, it directly or through national news agencies provided service "to most countries, reaching virtually all the world's leading newspapers and many thousands of smaller ones," according to Brittanica.[2]

In 1961, Reuters scooped news of the erection of the Berlin Wall.[5] Becoming one of the first news agencies to transmit financial data over oceans via computers in the 1960s,[2] in 1973 Reuters "began making computer-terminal displays of foreign-exchange rates available to clients."[2] In 1981, Reuters began making electronic transactions on its computer network, and afterwards developed a number of electronic brokerage and trading services.[2] Reuters was floated as a public company in 1984,[5] when Reuters Trust was listed on the stock exchanges[4] such as the London Stock Exchange (LSE) and NASDAQ.[2] Reuters published the first story of the Berlin Wall being breached in 1989.[5]

2000s

The share price grew during the dotcom boom, then fell after the banking troubles in 2001.[4] In 2002, Brittanica wrote that most news throughout the world came from three major agencies: the Associated Press, Reuters, and Agence France-Presse.[6] Reuters merged with Thomson Corporation in Canada in 2008, forming Thomson Reuters.[2] In 2009, Thomson Reuters withdrew from the LSE and the NASDAQ, instead listing its shares on the Toronto Stock Exchange and the New York Stock Exchange.[2] The last surviving member of the Reuters family founders, Marguerite, Baroness de Reuter, died at age 96 on 25 January 2009.[7] As of 2010, Reuters was headquartered in New York City, and provided financial information to clients while also maintaining its traditional news-agency business.[2]

In 2012, Thomson Reuters appointed Jim Smith as CEO.[1] Almost every major news outlet in the world subscribed to Reuters as of 2014. Reuters operated in more than 200 cities in 94 countries in about 20 languages as of 2014.[citation needed] In July 2016, Thomson Reuters agreed to sell its intellectual property and science operation for $3.55 billion to private equity firms.[8] In October 2016, Thomson Reuters announced expansions and relocations to Toronto.[8] As part of cuts and restructuring, in November 2016, Thomson Reuters Corp. eliminated 2,000 worldwide jobs out of its around 50,000 employees.[8]

Journalists

The Reuters News Agency employs some 2,500 journalists and 600 photojournalists in about 200 locations worldwide. Reuters journalists use the Reuters Handbook of Journalism[9] as a guide for fair presentation and disclosure of relevant interests, to maintain the values of integrity and freedom upon which their reputation for reliability, accuracy, speed and exclusivity relies.[9]

In May 2000, Kurt Schork, an American reporter, was killed in an ambush while on assignment in Sierra Leone. In April and August 2003, news cameramen Taras Protsyuk and Mazen Dana were killed in separate incidents by U.S. troops in Iraq. In July 2007, Namir Noor-Eldeen and Saeed Chmagh were killed when they were struck by fire from a U.S. military Apache helicopter in Baghdad.[10][11] During 2004, cameramen Adlan Khasanov in Chechnya and Dhia Najim in Iraq were also killed. In April 2008, cameraman Fadel Shana was killed in the Gaza Strip after being hit by an Israeli tank.[12]

The first Reuters journalist to be taken hostage[dubious – discuss] in action was Anthony Grey. Detained by the Chinese government while covering China's Cultural Revolution in Peking in the late 1960s, it was said to be in response to the jailing of several Chinese journalists by the colonial British government of Hong Kong.[13] He was considered to be the first political hostage of the modern age and was released after being imprisoned for 27 months from 1967 to 1969. Awarded an OBE by the British Government after his release, he went on to become a best-selling historical novelist.

In May 2016 the Ukrainian website Myrotvorets published the names and personal data of 4,508 journalists, including Reuters reporters, and other media staff from all over the world, who were accredited by the self-proclaimed authorities in the separatist-controlled regions of eastern Ukraine.[14]

Fatalities Name Nationality Location Date Hos Maina Kenyan Somalia 12 July 1993 Dan Eldon Kenyan Somalia 12 July 1993 Kurt Schork American Sierra Leone 24 May 2000 Taras Protsyuk Ukrainian Iraq 8 April 2003 Mazen Dana Palestinian Iraq 17 August 2003 Adlan Khasanov Russian Chechnya 9 May 2004 Dhia Najim Iraqi Iraq 1 November 2004 Waleed Khaled Iraqi Iraq 28 August 2005 Namir Noor-Eldeen Iraqi Iraq 12 July 2007[15] Saeed Chmagh Iraqi Iraq 12 July 2007[15] Fadel Shana'a Palestinian Gaza Strip 16 April 2008 Hiro Muramoto Japanese Thailand 10 April 2010 Sabah al-Bazee Iraqi Iraq 29 March 2011 Molhem Barakat Syrian Syria 20 December 2013 Criticism and controversy Policy of objective language Reuters building entrance in New York City

Reuters has a policy of taking a "value-neutral approach," which extends to not using the word "terrorist" in its stories, a practice which has attracted criticism following the September 11 attacks.[16] Reuters' editorial policy states: "We are committed to reporting the facts and in all situations avoid the use of emotive terms. The only exception is when we are quoting someone directly or in indirect speech."[17] (The Associated Press, by contrast, does use the term "terrorist" in reference to non-governmental organizations who carry out attacks on civilian populations.[16])

Following the 11 September attacks, Reuters global head of news Stephen Jukes reiterated the policy in an internal memo and later explained to media columnist Howard Kurtz (who criticized the policy): "We all know that one man's terrorist is another man's freedom fighter, and that Reuters upholds the principle that we do not use the word terrorist...We're trying to treat everyone on a level playing field, however tragic it's been and however awful and cataclysmic for the American people and people around the world. We're there to tell the story. We're not there to evaluate the moral case."[16]

In early October 2001, CEO Tom Glocer and editor-in-chief Geert Linnebank and Jukes later released a statement acknowledging that Jukes' memo "had caused deep offence among members of our staff, our readers, and the public at large" and wrote: "Our policy is to avoid the use of emotional terms and not make value judgments concerning the facts we attempt to report accurately and fairly. We apologize for the insensitive manner in which we characterized this policy and extend our sympathy to all those who have been affected by these tragic events."[18]

In September 2004, The New York Times reported that Reuters global managing editor, David A. Schlesinger objected to Canadian newspapers' editing of Reuters articles to insert the word terrorist. Schlesinger said: "my goal is to protect our reporters and protect our editorial integrity."[19]

Climate change reporting

In July 2013, David Fogarty, former Reuters climate change correspondent in Asia, resigned after a career of almost 20 years with the company and wrote about a "climate of fear" which resulted in "progressively, getting any climate change-themed story published got harder" following comments from then deputy editor-in-chief Paul Ingrassia that he was a "climate change sceptic". In his comments, Fogarty stated that "Some desk editors happily subbed and pushed the button. Others agonised and asked a million questions. Debate on some story ideas generated endless bureaucracy by editors frightened to make a decision, reflecting a different type of climate within Reuters—the climate of fear," and that "by mid-October, I was informed that climate change just wasn't a big story for the present. …Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished."[20][21] Ingrassia, currently Reuters' managing editor, formerly worked for The Wall Street Journal and Dow Jones for 31 years.[22] Reuters responded to Fogarty's piece by stating that "Reuters has a number of staff dedicated to covering this story, including a team of specialist reporters at Point Carbon and a columnist. There has been no change in our editorial policy."[23]

Subsequently, climate blogger Joe Romm cited a Reuters article on climate as employing "false balance", and quoted Dr. Stefan Rahmstorf, Co-Chair of Earth System Analysis at the Potsdam Institute that "imply, a lot of unrelated climate skeptics nonsense has been added to this Reuters piece. In the words of the late Steve Schneider, this is like adding some nonsense from the Flat Earth Society to a report about the latest generation of telecommunication satellites. It is absurd." Romm opined that "We can't know for certain who insisted on cramming this absurd and non-germane 'climate sceptics nonsense' into the piece, but we have a strong clue. If it had been part of the reporter's original reporting, you would have expected direct quotes from actual skeptics, because that is journalism 101. The fact that the blather was all inserted without attribution suggests it was added at the insistence of an editor."[24]

Photograph controversies

According to Ynetnews, Reuters was accused of bias against Israel in its coverage of the 2006 Israel–Lebanon conflict after the wire service used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer, Adnan Hajj.[25] In August 2006, Reuters announced it had severed all ties with Hajj and said his photographs would be removed from its database.[26]

In 2010, Reuters was criticised again by Haaretz for "anti-Israeli" bias when it cropped the edges of photos, removing commandos' knives held by activists and a naval commando's blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters.[27] Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency's attention.[27]

Accusations of pro–Fernando Henrique Cardoso bias

In March 2015, the Brazilian affiliate of Reuters released a text containing an interview with Brazilian ex-president Fernando Henrique Cardoso about the ongoing Petrobrás scandal. One of the paragraphs mentioned a comment by a former Petrobras manager, in which he suggests corruption in that company may date back to Cardoso's presidency. Attached to it, there was a comment between parenthesis: "Podemos tirar se achar melhor" ("we can take it out if think it's better"),[28] which is now absent from the current version of the text.[29] The agency later issued a text in which they confirm the mistake, explaining it was a question by one of the Brazilian editors to the journalist who wrote the original text in English, and that it was not supposed to be published.[30]

See also
  • Journalism portal
  • United Kingdom portal
  • Media of the United Kingdom
  • List of news agencies
  • Interbank market, competitor
  • Press Association, a UK rival of Reuters
Related to Reuters
  • Reuters Market Data System
  • Reuters 3000 Xtra
  • Reuters Instrument Code
  • Reuters Insider
  • Reuters TV
  • Reuters Market Light
Related to Thomson Reuters
  • Thomson Reuters Business Classification
  • Thomson Reuters Messenger
  • Thomson Reuters Citation Laureates
  • Thomson Reuters Indices
  • Thomson Reuters/Jefferies CRB Index
  • Thomson Reuters league tables
  • Thomson Reuters Realized Volatility Index
  • Thomson Reuters Foundation
References
  1. ^ a b c "Company History". Thomson Reuters. 13 December 2013. Retrieved 7 May 2014. 
  2. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p "Reuters (news agency)". Encyclopædia Britannica. 26 March 2010. Retrieved 3 November 2012. 
  3. ^ Stevens, Mark A. (2001). Merriam Webster's Collegiate Encyclopedia. Merriam-Webster. pp. 1,366. ISBN 978-0877790174. 
  4. ^ a b c d e f g h Allen, Katie (4 May 2017). "Reuters: a brief history". The Guardian. Retrieved 19 February 2017. 
  5. ^ a b c Read, Donald (1999), The Power of News: The History of Reuters, Oxford Scholarship Online, retrieved 20 February 2017 
  6. ^ "News agency". Encyclopædia Britannica. 23 August 2002. Retrieved 18 February 2017. 
  7. ^ "Baroness de Reuter, last link to news dynasty, dies". ABC News (Australia). Reuters. 26 January 2009. Retrieved 21 February 2009. 
  8. ^ a b c Smith, Gerry (1 November 2016). "Thomson Reuters Cuts 2,000 Jobs Worldwide in Restructuring". Bloomberg. Retrieved 6 February 2018. 
  9. ^ a b "Main Page - Handbook of Journalism". Handbook.reuters.com. 23 September 2014. Retrieved 17 June 2015. 
  10. ^ Bumiller, Elisabeth (5 April 2010). "Video Shows U.S. Killing of Reuters Employees". The New York Times. Retrieved 24 August 2015. 
  11. ^ "Collateral Murder - Wikileaks - Iraq". YouTube. 3 April 2010. Retrieved 17 June 2015. 
  12. ^ Al-Mughrabi, Nidal (16 April 2008). "Reuters cameraman killed in Gaza". Reuters. 
  13. ^ "Foreign Correspondents:The Tiny World of Anthony Grey". Time. 20 December 1968. Retrieved 22 May 2010. 
  14. ^ "Ukrainian Hackers Leak Personal Data Of Thousands Of Journalists Who Worked In Donbas". Radio Free Europe / Radio Liberty. 11 May 2016.
  15. ^ a b Tyson, Ann Scott, "Military's Killing of 2 Journalists in Iraq Detailed in New Book", The Washington Post, 15 September 2009, p. 7.
  16. ^ a b c Susan D. Moeller, "A Moral Imagination: The Media's Response to the War on Terrorism" in Reporting War: Journalism in Wartime (eds. Stuart Allan & Barbie Zelizer: Routledge, 2004), p. 68.
  17. ^ Encyclopedia of Journalism (ed. Christopher H. Sterling: SAGE, 2009), p. 1669.
  18. ^ Brian Mooney & Barry Simpson, Breaking News: How the Wheels Came off at Reuters (Wiley, 2004), pp. 184–85.
  19. ^ Austen, Ian (20 September 2004). "Reuters Asks a Chain to Remove Its Bylines". The New York Times. 
  20. ^ Kroh, Kiley (16 July 2013). "Reuters Exposed: Publication Openly Hostile to Climate Coverage, Top Editor Doubts Climate Science". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015. 
  21. ^ "Climate Change 'Climate of Fear': Reporter Blows Whistle on Reuters | Common Dreams | Breaking News & Views for the Progressive Community". Common Dreams. 17 July 2013. Retrieved 17 June 2015. 
  22. ^ Chris O'Shea (16 April 2013). "Reuters Sends Paul Ingrassia to London | FishbowlNY". Mediabistro.com. Retrieved 17 June 2015. 
  23. ^ Chris Roush (16 July 2013). "Ex-Reuters journalist: Wire service not interested in climate change stories". Talking Biz News. Retrieved 17 June 2015. 
  24. ^ Romm, Joe (21 July 2013). "False Balance Lives At Reuters: Climatologist Slams 'Absurd' Use of 'Unrelated Climate Skeptics Nonsense'". ThinkProgress. Retrieved 17 June 2015. 
  25. ^ "Reuters admits altering Beirut photo". Ynetnews. 6 August 2006. 
  26. ^ "Reuters toughens rules after altered photo affair Photos". Reuters. Retrieved 15 August 2016. 
  27. ^ a b Mozgovaya, Natasha (8 June 2010). "Reuters under fire for removing weapons, blood from images of Gaza flotilla". Haaretz. Retrieved 8 June 2010. 
  28. ^ "Para blindar FHC, 'Reuters' propõe em matéria: 'podemos tirar se achar melhor'". Jornal do Brasil (in Portuguese). 25 March 2015. Retrieved 25 March 2015. 
  29. ^ Winter, Brian (23 March 2015). "Entrevista-FHC diz que Lula tem mais responsabilidade política em caso Petrobras do que Dilma". Reuters Brasil (in Portuguese). Thomson Reuters. Retrieved 25 March 2015. 
  30. ^ "Podemos tirar, se achar melhor". CartaCapital (in Portuguese). Editora Confiança. 24 March 2015. Retrieved 24 March 2015. 

Bibliography

  • Read, Donald (1992). The Power of News: The History of Reuters 1849–1989. Oxford, Oxford University Press. ISBN 0-19-821776-5.
  • Mooney, Brian; Simspon, Barry (2003). Breaking News: How the Wheels Came off at Reuters. Capstone. ISBN 1-84112-545-8.
  • Fenby, Jonathan (12 February 1986). The International News Services. Schocken Books. p. 275. ISBN 0-8052-3995-2, ISBN 978-0-8052-3995-9. 
  • Schwarzlose, Richard (1 January 1989). Nation's Newsbrokers Volume 1: The Formative Years: From Pretelegraph to 1865. Northwestern University Press. p. 370. ISBN 0-8101-0818-6, ISBN 978-0-8101-0818-9. 
  • Schwarzlose, Richard (1 February 1990). Nation's Newsbrokers Volume 2: The Rush to Institution: From 1865 to 1920. Northwestern University Press. p. 366. ISBN 0-8101-0819-4, ISBN 978-0-8101-0819-6. 
  • Schwarzlose, Richard (June 1979). The American Wire Services. Ayer Co Pub. p. 453. ISBN 0-405-11774-4. 
  • Silberstein-Loeb, Jonathan (2014). The International Distribution of News: The Associated Press, Press Association, and Reuters, 1848–1947.
Further reading
  • Reuters Interactive launches on BTX Enterprise as Reuters Interactive community site
  • Editorials on Reuters' use of 'terrorist': The Wall Street Journal's James Taranto, Norman Solomon, Institute for Public Accuracy/U.S. columnist
  • Criticism of references to the Holocaust
  • Reuters photo caption of New York City's World Trade Center site after 11 September causes controversy
  • Reuters Investigation Leads To Dismissal Of Editor
  • Breaking News: How the Wheels Came Off at Reuters
External links Wikimedia Commons has media related to Reuters Group.
  • Official website
  • Times of Crisis – multimedia interactive charting the year of global change
  • Bearing Witness award-winning multimedia reflecting on war in Iraq
  • Reuters – The State of the World – News imagery of the 21st century
  • Thomson Reuters Foundation – philanthropic foundation
  •  "Reuter Agency". Encyclopedia Americana. 1920. 
Links to related articles
  • v
  • t
  • e
News agenciesList of news agencies
  • Agence France-Presse (Paris)
  • Reuters (London)
  • Associated Press (New York)
  • Agencia Boliviana de Información (La Paz)
  • Agência Brasil (Brasília)
  • Agenzia Fides (Vatican City)
  • Agenzia Nazionale Stampa Associata (Rome)
  • allAfrica.com (Mauritius)
  • Anadolu Agency (Ankara)
  • Austria Press Agency (Vienna)
  • Asian News International (New Delhi)
  • Asia News Network (Bangkok)
  • Athens-Macedonian News Agency (Athens)
  • Algeria Press Service (Algiers)
  • Belga (Brussels)
  • Bloomberg (New York)
  • Bolpress (La Paz)
  • CBC (Ottawa)
  • Catalan News Agency (Barcelona)
  • Canadian Press (Toronto)
  • Catholic News Agency (Denver)
  • Catholic News Service (America)
  • Central News Agency (Taipei)
  • Deutsche Presse-Agentur (Hamburg)
  • EFE (Madrid)
  • Kenya News Agency (Nairobi)
  • Korean Central News Agency (Pyongyang)
  • Kyodo News (Tokyo)
  • Integrated Regional Information Networks (Nairobi)
  • Interfax (Moscow)
  • Inter Press Service (Rome)
  • Islamic Republic News Agency (Tehran)
  • MTI (Budapest)
  • News Agency of Nigeria (Abuja)
  • Pakistan Television (Islamabad)
  • PAP (Warsaw)
  • Lusa (Lisbon)
  • Maghreb Arabe Press (Rabat)
  • PanaPress (Dakar)
  • Press Association (London)
  • Press Trust of India (Delhi)
  • RIA Novosti (Moscow)
  • Swiss Telegraphic Agency (Bern)
  • TASS (Moscow)
  • Tanjug (Belgrade)
  • Télam (Buenos Aires)
  • Tunis Afrique Presse (Tunis)
  • United Press International (Boca Raton, FL)
  • United News of India (New Delhi)
  • Vietnam News Agency (Hanoi)
  • Xinhua (Beijing)
  • Yonhap (Seoul)
  • Zenit (Rome)
  • Zee Media Pvt (Mumbai)
European Alliance of News Agencies (Geneva)
  • v
  • t
  • e
Reuters Group plc
Corporate Directors
Tom Glocer
Lawton Fitt
Niall FitzGerald
David Grigson
Penny Hughes
Edward Kozel
Rosemary Martin
Deryck Maughan
Ken Olisa
Dick Olver
Charles Sinclair
Ian Strachan
Devin Wenig
  • v
  • t
  • e
Thomson ReutersLegal
  • Carswell
  • FindLaw (Writ)
  • La Ley
  • Practical Law Company
  • Sweet & Maxwell (IDS)
  • West
  • Westlaw
  • West LegalEdCenter
  • Pangea3
Financial
  • Company data
    • I/B/E/S
    • League Tables
  • Eikon
      • Messenger
  • Lipper
  • Thomson Reuters Indices
    • Thomson Reuters Business Classification
    • Thomson Reuters/CoreCommodity CRB Index
    • Thomson Reuters Realized Volatility Index
Media
  • Reuters
    • Breakingviews
  • ITN (20%)
Risk Management
  • World-Check
Predecessors
  • Reuters Group
  • The Thomson Corporation
Other
  • 3 Times Square
  • Tom Glocer
  • David Thomson
  • The Woodbridge Company
Category
  • v
  • t
  • e
Current White House James S. Brady Press Briefing Room seating chartRowPodium

1
2
3
4
5
6
7

NBC
Wall Street Journal
Agence France-Presse
MSNBC
Bloomberg BNA
Washington Examiner
TRNS/Univision

Fox News
CBS Radio
AP Radio
Foreign Pool
Time
Yahoo! News
Dallas Morning News

CBS News
Bloomberg
McClatchy
Washington Times
SiriusXM
Salem Radio
Globe/Roll Call

AP
NPR
AURN
The Hill
Regionals
Newsmax
CBN

ABC News
Washington Post
Politico
Fox News Radio
CSM/NY Post
Daily Mail
BBC/OAN

Reuters
NY Times
Chicago Tribune
VOA
RealClearPolitics
HuffPost/NY Daily News
BuzzFeed/Daily Beast

CNN
USA Today
ABC Radio
National Journal
Al Jazeera/PBS
Westwood One
Financial Times/Guardian

White House Correspondents' Association
  • v
  • t
  • e
Media in the United KingdomUK national newspapers, magazines, and other periodicalsNewspapers
(History)Broadsheet
  • Financial Times
  • The Daily Telegraph
  • The Sunday Telegraph
  • The Sunday Times
Compact
  • i
  • The Times
Middle-market
  • Daily Express
  • Daily Mail
  • The Mail on Sunday
Tabloid
  • The Guardian
  • The Observer
  • Daily Mirror
  • Sunday Mirror
  • Morning Star
  • The Sunday People
  • Daily Star
  • Daily Star Sunday
  • The Sun
  • Sunday Sport
Magazines &
other periodicals
  • List of magazines by circulation
Radio in the UKNational
stationsBBC
Analogue / digital
Radio 1
Radio 2
Radio 3
Radio 4
5 Live
Digital only
Radio 1Xtra
Radio 4 Extra
5 Live Sports Extra
6 Music
Asian Network
World Service
BBC National DAB (multiplex)
Independent
/ commercial
Analogue / digital
Absolute Radio
Classic FM
Heart
Kiss
Talksport
Digital only
Absolute 80s
Absolute 90s
BFBS Radio
Capital Xtra
Digital One (multiplex)
Heart 80s
Heart Extra
heat
The Hits
Jazz FM
Kerrang!
Kiss Fresh
Kisstory
LBC
Magic
Planet Rock
Premier Christian Radio
Radio X
RNIB Connect Radio
Sound Digital (multiplex)
Smooth Extra
Talkradio
UCB UK
Virgin Radio UK
Regional
& local
stationsBBC
  • List of BBC Local Radio stations
  • List of BBC Regional Radio stations
Independent
/ commercial
  • List of community radio stations
  • List of local commercial radio stations
  • List of semi-national / regional analogue and digital radio stations
Other
stations
  • List of hospital radio stations
  • Pirate radio
  • Restricted Service Licence (RSL)
    • List of RSL stations
  • List of satellite radio stations
  • List of student and schools radio
Other
  • Broadcasting House
  • FM broadcasting
  • The Studios, MediaCityUK
  • Radio Academy
    • Radio Academy Awards
  • Radio Independents Group
  • RAJAR
  • Most listened to programmes
Television in the UKPrincipal
channels
(List)BBC
BBC One
BBC Two
BBC Four
BBC News
BBC Parliament
CBBC
CBeebies
ITV
ITV
ITV2
ITV3
ITV4
CITV
ITV Encore
ITVBe
ITV Box Office
Ch 4
Channel 4
E4
Film4
More4
4seven
Ch 5
Channel 5
5Select
5Spike
5Star
5USA
Paramount Network
Sky UK
Challenge
Pick
Real Lives
Sky One
Sky Two
Sky Arts
Sky Atlantic
Sky Cinema
Sky Witness
Sky News
Sky Sports
Sky Sports F1
Sky Sports News
UKTV
Alibi
Dave
Drama
Eden
Gold
Good Food
Home
Really
W
Yesterday
Sony Pictures Television
Chart Show TV
Chart Show Hits
Movies4Men
Pop
Pop Max
Starz TV
Sony Channel
Sony Movie Channel
Scuzz
Tiny Pop
True Crime
True Entertainment
True Movies
truTV
The Vault
Services
&
platforms
  • All 4
    • Film4oD
  • analogue
    • analogue terrestrial (defunct)
  • BBC iPlayer
    • BBC Three
  • BBC Store
  • TalkTalk TV Store
  • BT TV
  • cable
  • digital
    • digital terrestrial
    • List of channels
  • Freesat
    • Freesat+
  • Freeview
  • high-definition
    • List of channels
  • ITV
    • ITV Hub, STV Player
  • local television
  • My5
  • Now TV (Sky plc)
  • Real Digital
  • Restricted Service Licence
  • satellite
    • List of channels
  • Sky
    • Freesat from Sky
    • On Demand
    • Sky+
    • Sky+ HD
  • TalkTalk TV
  • Top Up TV
  • TVPlayer
  • Virgin Media
    • FilmFlex
    • TiVo
    • V+
  • YouView
  • Zattoo
StudiosCurrent
  • BBC Elstree Centre
  • BBC Pacific Quay
  • The Bottle Yard Studios
  • Broadcasting House
  • Broadcasting House, Belfast
  • Broadcasting House, Bristol
  • Broadcasting House, Cardiff
  • Elstree Studios (Shenley Road)
  • Gas Street Studios
  • The Leeds Studios
  • The London Studios
  • The Maidstone Studios
  • Mailbox Birmingham
  • MediaCityUK
  • Osterley Television Centre
  • Roath Lock
  • Television Centre, London
Defunct
  • British and Dominions Imperial Studios
  • Fountain Studios
  • Gate Studios
  • Granada Studios
  • MGM-British Studios
  • Pebble Mill Studios
  • Teddington Studios
  • Television Centre, Newcastle upon Tyne
  • Television Centre, Southampton
  • Upper Boat Studios
Other
  • Defunct channels
  • Edinburgh International Television Festival
  • History
    • List of years
  • List of channels
  • Student television
  • Viewing statistics
    • Most-watched broadcasts
Companies and organisationsCompaniesMajor
companies
  • Archant
  • Ascential
  • Bauer Radio
  • BBC
  • Bloomsbury Publishing
  • BT Group
  • Channel Four Television Corporation
  • Daily Mail and General Trust
  • Dentsu Aegis Network
  • Economist Group
  • EMI Music Publishing
  • Endemol Shine UK
  • Global Group
  • Guardian Media Group
  • Haymarket Media Group
  • Informa
  • ITN
  • ITV plc
  • Johnston Press
  • Mecom Group
  • News UK
  • Newsquest
  • Northern & Shell
  • Now TV (Sky plc)
  • Pearson plc
  • Press Holdings
  • RELX Group
  • Reuters
  • Sky UK Limited
  • Sky plc
  • STV Group
  • Syco
  • TalkTalk Group
  • TI Media
  • Trinity Mirror
  • UBM plc
  • Virgin Media
  • Wireless Group
Other resources
  • Arqiva
  • List of largest UK book publishers
Government
& regulatory
bodies
  • Advertising Standards Authority
  • BBC Trust
  • British Board of Film Classification
  • British Film Institute
  • Culture, Media, and Sport Select Committee
  • Department for Digital, Culture, Media and Sport
  • Independent Press Standards Organisation
  • Ofcom
  • Press Recognition Panel
  • S4C Authority
Industry
& trades
bodies
  • British Academy of Film and Television Arts
  • British Phonographic Industry
  • Broadcasting, Entertainment, Cinematograph and Theatre Union
  • Clearcast
  • Digital TV Group
  • Digital UK
  • Equity
  • Federation Against Copyright Theft
  • National Union of Journalists
  • The Publishers Association
  • Royal Television Society
  • United Kingdom Independent Broadcasting
Other
  • BBC Academy
  • National Film and Television School
  • National Science and Media Museum
Regional and student mediaRegional media
  • Media in England
    • Birmingham
    • London
    • Manchester
  • Media in Scotland
    • Aberdeen
    • Dundee
    • Glasgow
  • Media in Wales
    • Cardiff
Student media
  • Student television
  • Category
Authority control
  • WorldCat Identities
  • BNF: cb124608922 (data)
  • GND: 4137060-0
  • ISNI: 0000 0001 2323 9194
  • LCCN: n82108903
  • NDL: 00629457
  • NKC: kn20020322065
  • NLA: 35449001
  • SELIBR: 378371
  • SUDOC: 03378079X
  • VIAF: 142976222


Reuters
Reuters
Reuters is the world’s leading source of actionable intelligence for millions of business professionals around the globe. Powered by Thomson Reuters, the world’s most trusted information brand, our on-the-ground coverage ensures that we break the most important stories first – wherever and whenever they happen – providing professional-grade news to key decision makers, providing them with their “inside edge.” The Kindle edition of Reuters provides the same trusted, unbiased, up-to-the-minute news coverage that is found on reuters.com, although some features such as stock quotes and tables are not included in this version. Content includes: Breaking news from around the world as it happens In-depth coverage of the most important news and business stories from around the US Extensive business news, with coverage of the people and events that drive markets The latest political news and developments from around the world Science, technology, health and internet news The latest environmental headlines Entertainment coverage including film, television, music and celebrity news Lifestyle content, including dining out, travel fashion, fitness, the arts and more Reuters popular “Oddly Enough” stories of the bizarre and quirky side of life Reuters.com for Kindle is conveniently delivered wirelessly at 5:30 a.m EST, seven days a week.

Click Here to view in augmented reality

$9.99


Twitter
 
Facebook
 
LinkedIn
 
 

 
 

WhmSoft Moblog
Copyright (C) 2006-2019 WhmSoft
All Rights Reserved